Klein onderhoud & groot onderhoud: wat heb jij nodig? Een moderne auto heeft een lang en variabel onderhoudsinterval. Bij BestDrive spreken we liever van onderhoud op maat. Elke auto heeft op een ander moment weer ander onderhoud nodig. BestDrive weet wat uw auto nodig heeft. En wat niet. Zo blijft u probleemloos rijden, zonder onnodige kosten.
Om de goede werking en de waarde van een voertuig te handhaven, raden fabrikanten aan om regelmatig de wagen te inspecteren. In het geval van een een nieuwe wagen is een tijdig onderhoud ook een voorwaarde van het behouden van uw garantie: enkel degene die de voorgeschreven onderhoudsintervallen naleven en de service laten uitvoeren kunnen, in het geval dat de garantie op het voertuig aangesproken moet worden, vertrouwen op de fabrikant om de kosten te dekken. Zorgvuldig onderhoud is ook een eerste klas argument als het gaat om de prijs van het doorverkopen van het voertuig.
Een goed onderhoud heeft een goede voorbereiding nodig, uw onderhoud is dan ook op maat gemaakt van uw voertuig. Om u onze onderhoudsdiensten te kunnen aanbieden aan de gebruikelijke BestDrive kwalitiet en de beste kostentransparantie, vragen we u ons te bellen om dit onderhoud in te boeken. U kan uiteraard ook het contactformulier invullen of BestDrive in je buurt mailen.
Als tijdens een onderhoudsinspectie problemen vastgesteld worden, worden deze na overleg met de klant verholpen. Hoeveel de inspectie zal kosten hangt af van uw voertuig, het aantal reparaties en of het over een kleine of grote inspectie betreft.
Om schde aan uw auto te voorkomen en de rijveiligheid te waarborgen, wordt uw auto tijdens deze onderhoudsinspecties gecontroleerd. Slitjageonderdelen worden indien nodig vernieuwd. De betreffende BestDrive garage werkt een controlelijst af die door de fabrikant is voorgeeschreven. Welke items het bevat, hangt af van een reeks factoren: een aankomende technische keuring, een klein of groot onderhoud.
De intervallen voor een inspectie variëren afhankelijk van de autofabrikant, het model en de motor. De meeste fabrikanten specificeren kilomterstanden en tijdsintervallen. De meerderheid van de fabrikanten advieseert een inspectie na één tot twee jaar of na 15.000 tot 30.000 gereden kilometers.
In moderne auto’s kunt u op het dashboard display zien wanneer de volgende onderhoudsbeurt nodig is en, bijvoorbeeld, of een olieverversing of de motor gecontroleerd moet worden. De fabrikant van uw auto geeft in het onderhoudsboekje aan welke onderdelen bij welke kilometerstand onderhoud vergen. Of de auto geeft het zelf aan. Zo weten we exact welke onderhoudsdiensten uw wagen nodig heeft! Wist u dat we met de geavanceerde apparatuur van Bosch werken, zodat uw auto een onderhoudsbeurt op maat krijgt?
BestDrive voert onderhoud uit dat op maat is gesneden voor uw auto. BestDrive begint al met een voorsprong aan de onderhoudsbeurt, groot of klein onderhoud. De meeste auto’s bestaan voor een groot deel uit componenten van Bosch. BestDrive werkt samen met AutoCrew, een garageconcept dat eigendom is van Bosch. Als onderdeel van Bosch, en met door Bosch opgeleide technici, kennen BestDrive & AutoCrew uw auto dus letterlijk van binnen en buiten. Dat geeft BestDrive een technische voorsprong.
Uw BestDrive garage biedt nog een belangrijk voordeel. BestDrive werkt onder andere met onderdelen van Bosch. Dezelfde onderdelen die de fabrikant van uw auto ook gebruikt. Daarom blijft de fabrieksgarantie op uw auto gewoon geldig.
De BestDrive-technici worden opgeleid door Bosch en zijn daarom sneller en beter dan wie ook op de hoogte van de nieuwste technische ontwikkelingen. Dat stelt onze monteurs en mechaniekers in staat een snelle en nauwkeurige diagnose te stellen. Daarvoor gebruikt BestDrive de beste werkplaatsapparatuur.
U kan bij volgende BestDrive vestigingen terecht voor het onderhoud van uw wagen: BestDrive Aalst, BestDrive Aarschot, BestDrive Evergem, BestDrive Genk Noord, BestDrive Lier & BestDrive Namen.